Waloni i chodzenie po ogniu- no bieganie po ogniu :)

To był taki dzień wycieczkowy… plan był inny ale przemienił się w inny niespodziewany i takie tez lubię… Mieliśmy wspaniałą wycieczkę, przejechałam z mojej rodzinnej miejscowości autem do Karpacza po Madzie oglądając po raz nie wiem który piękne widoki… ale z Karpacza zajechaliśmy do Szklarskiej Poręby i wylądowaliśmy w miejscu, którego nie znałam czyli Chacie Walonów – to miejsce to serce Walonów gdzie jest Muzeum niezwykłości, największe wrażenie wywołały jednak u mnie okazy minerałów- no dech zapiera w piersiach. Innym miejscem, gdzie Waloni działają są Sztolnie Kowarskie …

Tak przywitało Nas słońce w Szklarskiej…

słońce, niebo, kolory, szklaraska 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 001

Mały potoczek srebrzysty…

natura, potoczek,woda ,szklarska poręba 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 003

Na nodze Madzi usiadł piękny motyl, ten brąz jest zachwycający… był tak długo aż zrobiłam mu zdjęcie… brąz- to kolor który ostatnio jest dla mnie ważny, szczególnie w pewnym obrazie…

21.08. PRZESŁANIE MOTYLA Brązowego : zatrzymałem się by ukazać piękno jakie zawiera w sobie kolor moich skrzydeł… brązowa ziemia, ziemia w której żyje wiele stworzeń, zawiera wiele bogactw, darów ziemi w tym minerałów, które kochasz… jest zbita, stabilna przez wiele kilometrów, ma różne grubości i kolory a na końcu i tak staje się płynna, czerwona, ognista- to znacie… ziemia, ukochana rolników wymagająca ciężkiej pracy, ale pracy zgodnej z naturą… Praca- to temat w tym świecie źle pojmowany… praca to nic strasznego, usłysz swoje serce co Ci śpiewa ale wpierw oczyść swoje myśli ze złych wspomnień na ten temat, oczyść przeszłość, zapanuj nad chaosem w myślach… praca wzniesiona na moich skrzydłach ma Cię uskrzydlać, nawet jeśli nie wiesz jaka poczuj to, poczuj jak robisz coś, co Cię uskrzydla. Reszta sama przyjdzie, poddaj się memu kolorowi… zaprzyjaźnij z nim i już nie uciekaj, bo brąz czy szarości, czy czernie czy zgniłe zielenie też są częścią natury… ale brąz jest darem ziemi, żeby wesprzeć Cię w tym procesie, procesie zmian w sposobie myślenia i działania na temat pracy w jedności z darami ziemi. Zacznij od pierwszego kroku, zacznij zgodnie z rytmem ziemi. Medytuj i poczuj ten rytm, wejdź w niego i poczuj swój własny, zintegruj w sobie te tematy aby zobaczyć i poczuć swój krok, tempo i rozpostrzyj skrzydła…  jak ja Tobie ukazałem siebie tak i Ty ukaż siebie Stwórcy i Matce Ziemi.

brązowy motyl 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 062

To pal spotkań gdzie męskość i żeńskość są w harmonii…

ja i pal pokoju, rowoju, spotkań 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 075 Ja i Tomek przy palu 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 077

Muzeum, gdzie jest zgromadzonych wiele różnych „skarbów”:

Kryształy z byłej niestety huty Szkła w Szklarskiej Porębie…

kryształy wazony, talerze ze szkła 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 008

Szklane cudeńka…

szkło ozdobne , szklane przedmioty 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 006 szklane naczynia, starocie 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 005

Kufry bardzo podróżne :D…

starocie, skrzynie podóżne 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 009

Coś do kuchni 😉

starocie 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 013

Rzeźby współczesne- Wiking

rzeźba wiking 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 016

Rzeźby… triskiel w kamieniu, Pan Słońce, Duch Gór pilnuje minerałów, celtyckie wzory …

rzeźba, triskiel, koło 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 017 pan słońce rzeźba 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 019 minerały, rzeźba ducha gór 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 022 koło, rzeźba, znaki 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 020

znaki, koło gwiazd 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 041 Powiększyłam czarne koło z  żeby pokazać Triskiel… triskiel 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 017

Minerały, ah minerały….

minerały, szczotka ametyst 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 023 minerały, kyształ 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 026 minerały, kwarc różowy,2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 024

minerały, kryształy 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 064

minerały, kryształy 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 028

minerały, kryształ 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 067

minerały a 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 031

minerały, agaty 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 025 ametysty, minerały, geody 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 068

W szacie Walońskiej na ławie i na tronie Wiedźmy, jak widać na ławie czuję się pewniej 😀

ja w szacie walońskiej, 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 044 ja na tronie wiedźmy w szacie walońskiej 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 037

Wycieczka przeniosła się niespodzianie do Zachełmia…

21.08 PRZESŁANIE Nieba i Chmur: Dodam zdjęcie nieba, które zwróciło moją uwagę i kiedy przyjrzałam się spokojnie jemu zobaczyłam ciekawe postaci… fontanna tryskająca Aniołkami, one wyłaniaja się jak ptaki ze świetlistego strumienia energii….

niebo, chmury, anioły 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 094

Niebo… z niezwykłą Postacią… to odwrócone zdjęcie a ta postać skojarzyła mi się z opiekunem, który dogląda swoich ukochanych aniołków, czuwa ale nie ingeruje pozostawiając wolna wolę tym istotom… najpierw skojarzyła mi się z ojcem ale kiedy tak patrzyłam zobaczyłam żeńską postać, kobietę wiedzącą, wspiera od dołu, u początku cały proces przez dłonie, czułość, troskliwość jak to matka, mądra matka…

niebo, chmuy, postać, 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 094

Na łące spotkałam błękitnego motyla, oto w różnych ujęciach 🙂 czyli lecący i siedzący…

PRZESŁANIE MOTYLA … błękit to mój kolor gdyż jestem piąteczką, to kolor pięknego nieba i Aniołków, bardzo uspakajający… ten błękit widać tylko w locie, tylko kiedy wzniosę swoje myśli a może i ciało jestem w niebie… moje skrzydła ukazują wtedy cały swój blask i niewiarygodne piękno i widzą go tylko inni, ja mogę wierzyć swojemu wew. wzrokowi że widzę to tak samo- wiara i zaufanie do siebie że będąc człowiekiem doskonałość jest wpisana we mnie, w moje matryce ale nim stanę się Aniołem muszę przejść proces bycia człowiekiem jak motyl jest gąsienicą wcale piękną a staje się motylem pięknym- jego doskonałość i tak w nim jest i tak…

niebieski motyl łąka mady 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 106

Skrzydełka złożone oferują inny rodzaj widzenia, jest mało błękitu ale są ciekawe wzorki… z bardzo bliska  są kolorki brązowe, beżowe i czarne ale i żółte ale już z dalsza pojawia się błękit… jakby mówił, że nawet jeśli nie jest cały czas widoczny doskonały niebiański kolor to on zawsze jest ale trzeba się otworzyć na inne doświadczenia, przyjąć inne barwy jak uczucia i emocje i doświadczenia, które mogą być różne ale nigdy nie odbiorą mi doskonałości, one są wskazówkami, lekcjami godnymi naszego wzrastania, by będąc człowiekiem integrować w sobie anielskość, bycie istotą światła wraz z ciałem, nie inaczej…

motyl niebieski łąka mady 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 111

motyl na łące mady 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 114

Zioła na łące pachnącej…

21.08. .. na tej samej na której spotkałam motylka błękitnego :D… porady zielarskiej udzieliła mi Madzia Arsiria ❤

MiAcierzanka-  piękny kolor fioletu i różu… a pośród nich długi zielony liść Krwawnika Pospolitego…

Macierzanka „Działanie lecznicze: Macierzankę stosuje się w celach wykrztuśnych., dezynfekujących, w przypadku problemów zarówno z układem oddechowym jak i pokarmowym. Działanie ściągające, antybakteryjne, przeciwbólowe i wykrztuśne to główne zalety tego ziela.” Z Ziołowego Poradnika

Krwawnik Pospolity :”Ziele krwawnika wykazuje działanie przeciwzapalne, przeciwkrwotoczne, rozkurczowe. Polecanie jest również w przypadku problemów żołądkowych. Pozytywne dzianie ziela krwawnika wynika z zawartości w nim soli mineralnych, w tym dużej zawartości magnezu, flawonoidów czy tez substancji gorzkich. Jak sama nazwa wskazuje, ziele krwawnika działa pozytywnie przypadku wszelkiego rodzaju krwawień. Działając zakrzepowo, ściągająco i antybakteryjnie przyspiesza hamowanie krwawienia i ułatwia gojenie ran. Co bardzo istotne – nie tyczy się to tylko ran skóry…Napar z ziela, można również stosować zewnętrzne… działając przeciwzapalnie i ściągająco, ułatwia gojenie się ran, pozytywnie również oddziałuje na różnego rodzaju problemy skórne. Sprawdza się choćby w przypadku trądziku czy podobnych problemów ze skórą. Warto jednak pamiętać o jednym – ziele w takich sytuacja sprawdza się doskonale, ale o wiele silniej działają kwiaty.” Z Ziołowego Poradnika

łąka, zioła, rośliny 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 103

A tu mam Bobrek Trójlistkowy: ”

Liście tej rośliny wykazują działanie przeciwszkorbutowe, choć w dzisiejszych czasach jest to rzecz mniej istotna. Dziś bobrek jest doceniany przede wszystkim za działanie przeciw migrenowe, ale nie tylko.

Ziele bobrka powoduje między innymi na zwiększenie wydzielania soków trawiennych, zwiększa przemianę materii, znacznie pobudza apetyt. Ziele bobrka wykazuje również działanie przeczyszczające, jest polecane przy trudnych, długo trwających miesiączkach, działa przeciwzapalnie, a nawet poprawia samopoczucie psychiczne.” Z Ziołowego Poradnika

rośliny, zioła, łąka 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 098

Widoki… kocham góry, urodziłam się w Sudetach… i od zawsze góry mają na mnie zbawienny wpływ…

wodok, góry, 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 092

widok, góry, niebo a 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 117

widok, góry, lasy 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 095

wodok, góry, 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 092

Tu z dala widok ogniska palącego się by chodzić po ogniu….

wodok, góry, ogień 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 119

I coraz bliżej ognisko…

21.08. ogień jest piękny… kocham patrzeć w ogień, słuchać jego mowy, dźwięku- działa na mnie magicznie, wręcz hipnotyzująco od zawsze… ogień utożsamiam z ogniem świadomości… przynosi zmiany, te nieuchronne gdy pozwolimy sobie na spalenie tego co nam nie służy… to całkowite zamknięcie spraw, pozwolenie na nieistnienie już szkodliwych więzów z przeszłości co daje silnego kopa do przodu… energia ognia jest potężna, święta i groźna ale niezbędna by przywrócić  do życia nasze istnienie, nasze Jestestwo które potrzebujemy oczyść w ogniu, byśmy mogli zobaczyć jak lśnimy pięknie i jak jesteśmy mocarni gdy żyjemy i wznosimy się tutaj na ziemi… opanowany ogień daje ciepło, daje energię, daje moc działania i przemiany ale i jest światłem, światłem jak słońce… niech moje solarne słońce we mnie świeci i mnie prowadzi….

ogień 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 123 ogień 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 124 ogień 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 126

Zastanawiam się czy dam radę po tym przejść….

ja i żar , a2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 132

Tu z Tomkiem wspólnie przebiegliśmy pierwszy raz w życiu!!! ale ulga i nawet 4 razy przebiegłam :D… bombowe uczucie 😀

21, 08. „… ale biegłam z Tomkiem, moim mężem który nawet takich zapędów w życiu nie miał, nieee a ja tak :D . Ale jak na człeka przygody przystało lubiącego wyzwania jednak spróbował i razem tego dokonaliśmy- to Razem w tym wszystkim było najważniejsze, to chyba jest największe głębia tego procesu, bo Razem jest nam potrzebne na Teraz. Przeszłość spalona, pochłonięta, przetransformowana a nowe karty historii tworzą się Teraz w małej komórce rodzinnej…

ja i Tomek biegniemy przez żar 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 144 ja i tomek biegniemy przez żar 2013-08-16 Chata Walonów, Zachełmie- chodzenie po ogniu 148

10 uwag do wpisu “Waloni i chodzenie po ogniu- no bieganie po ogniu :)

  1. czy przygotowywaliście się jakoś do tych spacerów po żarze mam tu na myśli jakąś medytację z intencją… grupową…czy po prostu rozpalono ognisko i każdy z osobna wyruszył w ogień?

    1. Tak było przygotowanie… krążyliśmy dookoła na boso czytając pewną modlitwę i w jednym miejscu była woda- płynęła sobie spokojnie zimna a my moczyliśmy stopy żeby były zimne… i potem w pewnym momencie, kiedy już wszystko było przygotowane ktoś pierwszy przebiegł… i tak to szło, to przełamywanie strachu i uświadomienie sobie, że mogę to zrobić aż się poczuło, że to już i w nooogiii przez żar :D. A po przebiegnięciu wbiegało się do tej wody, by znowu schłodzić stopy. Tak to było mniej więcej :).

      1. może kiedyś i ja się wybiorę na taki chodzenie ..moje stopy zawsze są zimne zdaje się,że jestem stworzona do chodzenia po rozżarzonych węglach 🙂 żartuję oczywiście ale ciekawią mnie odczucia wewnętrzne po takiej przechadzce.

      2. Wiesz jeśli chodzi o duchowe przeżycie, to na razie nie zastanawiałam się ale warto, bo jednak udało się dokonać czegoś ważnego dla siebie… człowiek walcząc ze strachem skupił się na emocjach- chociaż przypomniało mi się, że dostaliśmy patyczki drewniane i łamaliśmy wrzucając do ognia z intencją, że to pragniemy spalić w ogniu… kiedy przebiegłam biło mi mocno serce, czułam radość że przebiegłam i takie uczucie gorąca na stopach schładzane zimną wodą. Uwierzyłam, że mogę dokonać czegoś więcej niż się wydaje, że coś we mnie się przemieniło i że jeśli się uda znowu spróbuję, głębiej w to wejdę bo teraz to było nie zaplanowane, przypadkowe można powiedzieć… wyzwala się coś takiego w środku, że chce się tego powtórnie doświadczyć. A punktowe ślady poparzenia mówią o tym, z którym organem w ciele popracować. Ja znalazłam takie dwa. Przebiegłam i cieszyłam się że przeżyłam hahaha, nawet z kimś się wytulałam kto też to tak przeżywał- taka wspólna radość z obcą osobą… ale biegłam z Tomkiem, moim mężem który nawet takich zapędów w życiu nie miał, nieee a ja tak 😀 . Ale jak na człeka przygody przystało lubiącego wyzwania jednak spróbował i razem tego dokonaliśmy- to Razem w tym wszystkim było najważniejsze, to chyba jest największe głębia tego procesu, bo Razem jest nam potrzebne na Teraz. Przeszłość spalona, pochłonięta, przetransformowana a nowe karty historii tworzą się Teraz w małej komórce rodzinnej…

      3. jak to mawiają nie ma przypadków widać mieliście tam się znaleźć by doświadczyć..biorąc pod uwagę oczyszczające energie ostatnich dni ….można powiedzieć śmiało,że znowu widać jak wszystko się splata i łączy 🙂

      4. Dokładnie a dzięki Twoim pytaniom doszłam do tych wniosków szybciej… wbrew pozorom cały mój wyjazd po dzieci na południe okazał się teraz bardzo oczyszczającym procesem, chociaż wydawało mi się, że nic się nie dzieje. A cały czas tam spędzony był niezwykły acz niełatwy… wczoraj ułożyłam cykl mandal i chociaż była tez spontaniczna i miałam inną wizję to na końcu okazało się że i tak był procesem oczyszczającym pewnego mego rodzinnego wątku. No łączy się to niezwykle… Dzięki Alteo…

    1. powiem, że ja nie szłam ale biegłam hihihi … i moja znajoma z uśmiechem biegła patrząc w aparat a ja wpatrywałam się za każdym razem w żar, nie mogąc od niego oderwać oczu :D… a miny miałam prześmieszne przez to hihi haha … to była świetna zabawa i bardzo wyzwalające uczucie, człek się raduje że przeżył bez oparzeń :D…

      1. Witam serecznie.
        Ciekawy „reportaż” ;-D
        Piękne minerały, rzeczywiście piękne i miejsca i zdjęcia…
        Nie miałam jeszcze takiego doświadczenia chodzenia po żarze, ale kto wie, może będzie mi dane? 😀 W każdym razie dziękuję, że podzieliłaś się tym swoim doświadczeniem chodzenia po żarze…
        💛

Skomentuj

