Mazury i Białowieża

Weekendowy czas bywa intensywny. Białystok jest pięknym miastem, odwiedziliśmy Pałac Branickich zwany wersalem podlaskim, w nim jest Uniwersytet Medyczny, wart zwiedzenia ogród a w nim Pawilon pod orłem. Białystok i Podlasie to rejon, gdzie jest wiele pięknych prawosławnych cerkwi. No i dowiedziałam się, że w czasie wojny ludzie wyznający prawosławie nie lubili katolików, wydawali polaków na śmierć, dziś mam nadzieję to już przeszłość. Wizytówką miasta jest pies Kawelin w Parku Planty. W okolicy ryneczku jest biały kościół- miejsce mocy w Białymstoku- zamknięty niestety, gdyż jest połączony z dużym kościołem. Za czasów cara Polacy zrobili wybieg, że niby przeprowadzą małe zmiany a zbudowali nowy duży kościół, Katedrę. Innym pięknym miejscem jest Puszcza Białowieska, jest tam rezerwat zwierząt gdzie można zobaczyć min. żubry, jest Białowieża z pięknym parkiem,byłam tam w listopadzie. Jest miejsce mocy w Białowieży, miejsce pozytywnego promieniowania energii, są tam kamienie ułożone w przemyślny sposób, wokół rosną głogi, dęby, sosny, świerki niespotykanie uformowane przez to miejsce, często wielopniowe i pozrastane ( kiedy spotykam w lesie takie drzewa, a można spotkać w różnych miejscach nawet w starych parkach, chętnie przytulam się do takich drzew, bo w tym miejscu wiem, że jest szczególnie dobra energia dla człowieka- promieniowanie pozytywne . W rejonie Ruciane Nida jest wieś Ukta. Z niej rzeką Krutynią są wspaniałe spływy kajakowe, różna długość tras, najdłuższa prowadzi aż do Iznoty. Niedaleko jest gród ( również hotele ) od nazwy plemienia tam niegdyś żyjącego Galindia, Mazurki Eden, Iznota koło Mikołajek. Tutaj jest kompleks hoteli, są rzeźby związane z plemieniem Galindów, różne atrakcje. W okolicy jest też taki parki zwierząt, że chodzi się pośród nich, w Kadzidłowie. Wpadaliśmy na chwilę do Mikołajek. Odwiedziłam też Grabarkę, miejsce kultu, Święta Góra Grabarka to miejsce, gdzie od stu­leci podążają prawosławni pielgrzymi. Jest tu źródełko uzdrawiające, miejsce pobierania wody i obmywania oraz cerkiew i krzyże. Przejechałam przez Siemiatycze… tak mi ten rejon z „Ogniem i mieczem” się kojarzy. Cała wizyta była możliwa dzięki mojej koleżance, która podzieliła się z nami czasem i wiedzą o pewnych miejscach, za co jestem jej ogromnie wdzięczna

Inne fotorelacje Białowieża miejsce mocy  i Białowieża żubry, park i szlak dębów

Białystok

Białowieża, miejsce mocy odkryte w 1993 roku, więcej napiszę w następnym poście, bo byłam tam w listopadzie i zrobiłam więcej zdjęć, Miejsce Mocy

Grabarka

Spływ Kajakowy rzeką Krutynią, okolice Ruciane Nida, niebieskie boskie ważki szczególnie mnie radowały

Galindia Mazurski Eden

Mikołajki na chwilę

 

Skomentuj

